Eu, microbiomul și imunitatea mea !

Sănătatea sistemului imunitar depinde de microbii intestinali. Susținerea microbiomului poate ajuta la îmbunătățirea apărării imune.

Ne propunem în continuare să descoperim relația dintre flora intestinală și funcționarea sistemului imunitar și cum să stimulăm apărarea imună prin optimizarea compoziției microbiotei.

În primul rând ce este acest microbiom? …..  este o metropolă internă de trilioane de microorganisme sau microbi care trăiesc în corpul nostru, în special în intestine. În mod uimitor, încep să se dezvolte imediat după ce ne naștem. Cu bacteriile mamei noastre care colonizează rapid corpul și intestinul nostru, în câteva săptămâni, tractul nostru gastro-intestinal este încărcat cu microbi.

Această vastă comunitate de microorganisme trăiește în corpul nostru și este critică pentru modul în care funcționează părți ale corpului nostru. De fapt, aceste microorganisme sunt atât de importante încât sunt la fel de proeminente în corpul nostru ca și celulele noastre.

Este o zonă de cercetare intensă și activă, deoarece oamenii de știință descoperă că microbiomul joacă un rol cheie în funcția imunitară. Intestinul este un loc major al activității imune și al producției de proteine ​​antimicrobiene. Dieta joacă un rol important în determinarea tipurilor de microbi care trăiesc în intestinele noastre.

O dietă bogată în fibre, bogată în plante, cu multe fructe, legume, cereale integrale și leguminoase pare să sprijine creșterea și întreținerea microbilor benefici. Anumiți microbi utili descompun fibrele în acizi grași cu lanț scurt, care s-au dovedit a stimula activitatea celulelor imune. Aceste fibre sunt uneori numite prebiotice, deoarece hrănesc microbii.

Cum să avem grijă de microbiota intestinală pentru o funcționare optimă a sistemului imunitar?

Stilul de viață este cheia pentru promovarea sănătății microbiotei. Abordările bazate pe dietă permit modificări ale florei intestinale în doar o săptămână, iar probioticele, prebioticele și simbioticele o pot îmbogăți cu bacterii „bune”.

Prin urmare, o dietă care conține alimente probiotice și prebiotice poate fi benefică. Alimentele probiotice conțin bacterii vii utile, iar alimentele prebiotice conțin fibre și oligozaharide care hrănesc și mențin coloniile sănătoase ale acestor bacterii.

• Alimente probiotice: Kefir, iaurt cu culturi active vii, legume fermentate, varză murată
  • Alimente prebiotice: usturoi, ceapă, praz, sparanghel, anghinare, păpădie, banane și alge marine, legume (precum fasolea, lintea și mazărea), grâu integral, miere, ovăz

Cu toate acestea, o regulă mai generală este să consumați o varietate de fructe, legume, fasole și cereale integrale pentru prebiotice dietetice și o imunitate puternică.

Un articol realizat de Cecilia Apostoiu, tehnician nutriționist