JOCURILE FOAMEI vs DIETA SĂNĂTOASĂ

A ține o dietă nu înseamnă că oamenii ar trebui să se înfometeze!

Caracteristica definitorie a organismului uman este homeostaza, sau adaptarea la schimbare. Corpul nostru are de-a face cu un mediu în continuăschimbare. Ca urmare, face ajustări pentru a minimaliza efectele acestor schimbări și a putea reveni la starea anterioară. Același lucru se întâmplă atunci când corpul începe să piardă în greutate.

Astfel că atunci când ne înfometăm intervin unele schimbări :

  • Prima schimbare este o reducere spectaculoasă a cheltuielilor energetice.
  • Cea de a doua schimbare importantă este dată de faptul că semnalele hormonale care stimulează foamea cresc. Corpul ne determină să-l alimentăm!

Cei care urmează diete foarte restrictive caloric au tendința de a se simți înfometați, iar acest efect nu ține de vreo vrajă psihologică și nu are legătură cu lipsa voinței. O senzație de foame mai mare este un răspuns hormonal normal și de așteptat la dieta prea restrictivă și nepotrivită.

Se întâmplă astfel că deși încercăm să reducem drastic aportul caloric, totuși nu slăbim! O parte a problemei este reducerea metabolismului, fenomen care acompaniază scăderea consumului de calorii și pierderea în greutate.

Soluția este adoptarea unei diete sănătoase, echilibrate și personalizate care încurajează și susține formarea de obiceiuri alimentare echilibrate și care are la bază o varietate de alimente, fără a duce la înfometare.

Cel mai bun sfat și mai simplu de urmat este să se planifice mesele astfel încât să fie compuse în principal din legume, boabe uscate (mazăre, fasole), cereale, fructe. Produsele din carne și lactatele ar trebui să fie consumate în porții mici.

În acest mod se va reduce aportul de grăsimi și va crește cantitatea de fibre din dietă. Atât diminuarea grăsimilor, cât și a fibrelor ajută la reducerea riscului apariției multor condiții, inclusiv diabet, boli cardiovasculare, de sân și cancer de colon.

Dacă doriți să slăbiți, nu vă înfometați!  Apelați la un specialist care să construiască o dietă personalizată sau pur și simplu faceți mici schimbări în stilul de viață, care ar putea avea efecte foarte benefice: renunțați la alimentele prelucrate, care conțin multe grăsimi sau la dulciuri și veți vedea că rezultatele vor apărea, mai încet dar sigur!

Un articol semnat de Cecilia Apostoiu, tehnician nutriționist.

www.nutritionistfamilie.com

www.facebook.com/nutritionistConstanta